Selasa, 13 September 2016

KETETAPAN HARI 1,3,7,2x7,40,100,Dalam acara kematian diranah minang.


Hendra Rajoangek > ‎Surau Pengajian Syari'at Thariqat Haqiqat Ma'rifat, Ranah Minang
Salam,ambo tertarik dgn kajian furu'iah yg bnyak dipertentangkn diranah minang..dmn sbananyo hal iko tlh disalasaikn oleh para ulama kito sjak dahulu.nmun sbagian diantaro dunsanak kito bnyak nn alun mgetahui keputusan nyo dn pnyelesaiannyo itu..mako tagarak dipangana mentalaah ulang tntang kajian ko terkhusus tentang asal usul dan ketapan bilangan hari 1,3,7,2x7,40,100, dlm acara kematian diranah minang..
7 September pukul 11:56 ·


Hendra Rajoangek
apo sebab diranah minang ado acara kematian harinyo ditetapkn 3 7 2x7 dll..? dn apo sejarahnyo mako ka ado itu..iko topik kito kini
Suka · 1 · Balas · Sunting · Rabu pukul 13:21

Rekson Tandos
dulu ado ambo batanyo ka urang tuo(inyiak2)..
ambo: nyiak,ba dek ado ado pulo acara 3 ,7,40,100 urang maningga
inyiak:itu beda manuasia jo binatang,manuasia yo ba adoan acara macam tu,tando nyo mulia,walaupun manuasia tu alah dalam tanah
ambo: bapikia surang,iyo juo kecek inyiak ko go,binatang mati ba kubuan macam tu sajo nyo,bahkan ado yg indak takubua,tacapampak sajo di tpi jalan..,tibo manusia yo ba muliakan
Suka · 1 · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 13:30

Januarlis
Dalil nyo ado tu. Tak mungkin ulama terdahulu kito mambuek tanpa dalil.
Disunting · Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 22:10


Sutan Parabo
Utk yg pamaleh jo bnyk carito klu k baibadah, hukum denyo bidaah..
Disunting · Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 19:41


Pandeka Malin
Samo jo urg hinduu.. Bid'ah ma..
Hehehee.. Baitu bnyk urg nan suko mam bid'ah manyabuik..

Padahal rasulullah sendiri acok manambah dan mampabanyak amalan sholeh untk menandingi hari2 mulia urg kafir,.
Urg hindu ado hari 3 dan 7, tapi kan nyo indak tahlilan jo yasinan do ma..
Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 21:30

Hendra Rajoangek
Tuduhan bhwa acara 3 7 2x7 dnstrusnyo adalah acara urg hindu..silahkan paparkan dalilnyo dari kitab hindu.
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 21:42


Sultan Maesa
Wak manolongan se..wak kutip di blog sabalah..
Dalam Kitab Manawa Dharma Sastra Weda Smerti hal. 99 , 192 , 193 berbunyi:
“Termashurlah selamatan yang diadakan pada hari pertama, ketujuh, keempat puluh, keseratus dan keseribu.”
Dalam buku media Hindu yang berjudul: “Nilai-nilai Hindu dalam budaya Jawa, serpihan yang tertinggal” karya dari: Ida Bedande Adi Suripto, ia mengatakan: “Upacara selamatan untuk memperingati hari kematian orang Jawa
hari ke 1, 7, 40, 100, dan 1000 hari, jelas
adalah ajaran Hindu”.
Sedangkan penyembelihan kurban untuk orang mati pada hari (hari 1,7,4,…1000) terdapat pada kitab Panca Yadnya hal. 26, Bagawatgita hal. 5 no. 39 yang berbunyi:
“Tuhan telah menciptakan hewan untuk
upacara korban, upacara kurban telah diatur sedemikian rupa untuk kebaikan dunia.”

Hendra Rajoangek
Oke,poin pembahasan kito ma 3 7 2x7 40 dan 100..jiko benar apo nan disbt dlm kitab Manawa dharma (tampa teks asli kitabnyo) Termasyhurlah selamatan pada hari pertama,ketujuh,ke empat puluh,keseratus,keseribu..Taroklah iko dari kitab hindu
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 22:30

Hendra Rajoangek
Poin 1.Acara kematian diranah minang adlah pado hari ke 1manjaguak,lalu ke3 ke7 ke2x7 ke40 ke100.
sdgkn dlm dlm kitab Manawa dharma acaranyo ke1 lalu ke7 lalu ke40 ke100 dn ke1000..Mano hari ke3nyo mano hari ke2x7nyo..?
Lanjut poin 2.acara memperigati hari kematian dlm buku "serpihan yg tertinggal" adalah penyembelihat kurban Untuk org mati..Apakah acara 3 7 2x7 40 100 diminang penyembelihan Hewan kurban,,?.
Disiko tlh jelas bhw hari acara kematian nan ditetapkn diminang berbeda dgn acara urg hindu..
Kito umat islam diminang berdo'a dn zikir bersama pd hari nan ditetapkn itu,,sdgkn urg hindu menyembelih hewan kurban acaranyo dan harinyo tdk samo dgn nan ditetapkn diminang..
Knp tuduhan acara zikir basamo disamokan dgn acara kurban,?
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 22:40

Sultan Maesa
Makasuik kitab tu di hari hitungan selamatan tsb..di adakan selamatan di dalamnyo ado jamuan2 makan dan berqurban nan dagiang iko untuak jamuan.
Di hindu itu sangat menghormati nan namonyo hewan apalagi sapi..
Mode tu lah ngku isi ee..
Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 22:50

Hendra Rajoangek
Ado yg bakato,bantuaknyo mirip,apakah bantuaknyo mirip itu tlh menjadi pasti samo hakikatnyo..Ketahuilah bhw bnyak nan mirip bantuaknyo umat islam ko dgn umat lain islam.Pakaian ihram nan samo dgn pakaian para pendeta,kain tanpa jahitan bedanyo hanyo pado warna sajo.
Alat hitungan zikir samo dgn alat hitugan urg bhuda,bedanyo tasbih urg bhuda gadang sdgnkn tasbih urg islam ketek2..
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 22:58

Sultan Maesa
Ngku ...
Pendeta,biksu, syikh dll awalnyo banyak nan dari tanah arab mah..hehehe
Biar itu pendeta nasrani, budha atau hindu.. basorban jo bagamis dulu sadoe..
Soalnyo agamo ko dari sinan asal nyo sadonyo..
Baitulah ehhehe
Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu

Hendra Rajoangek
Apakah diminang dlm acara tu menyembelih kurban lalu dagiangnyo dijadikan jamuan,?
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:02

Sultan Maesa
Ndak tauu..
Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 23:03

Hendra Rajoangek
Apakah bagamis basorban itu ajaran hindu bhuda,?
Hari rayo haji umat islam berkurban menyembelih sapi lalu dagiagnyo diambiak jadi jamuan..apakah iko ajaran hindu,apo mugkin mksudnyo umat islam memuliakn sapi,?
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:07

Sultan Maesa
Dlam hindu..hewan sucinyo adalah sapi.. Klo lai ingek dulu rasulullah banyak menghancurkan patung sapi di mekah.. iko lah mereka2 ko..
Sapi ko di anggap hewan suci nan mendatangkan kemakmuran.
Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 23:09

Hendra Rajoangek
Hari nan ditetapkn dlm acara kematian diminang 3,7,2x7,40,100. Acara kurban urg hindu 1,7,40,100,1000..Apokoh harinyo samo,?
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:12

Sultan Maesa
Tu indak samoo
Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 23:14

Hendra Rajoangek
Harinyo lah berbeda acaranyo pun Jauah babeda pulo.
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:14

Sultan Maesa
Hilang 3 jo 2x7 nyo
Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 23:15

Hendra Rajoangek
Trus aponyo nan berasal dari hindu,?
Hilag pulo nan 1000.Diminang ndak ado acara 1000.
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:16

Nan Kanduang
Nyolo snek nku..
Doktrinnyo mungkin ma,taadopsi caro cro hindu..dengan masiang2 hakikatnyo...
#kemungkinan
Disunting · Suka · 1 · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 23:20

Hendra Rajoangek
Kristen mmbesarkn 1hr dlm saminggu yaitu minggu,yahudi mmbesarkn 1hr pl dlm saminggu yaitu hr sabtu,islam mmbesarkn 1hr pulo dlm saminggu yaitu jum'at..Samo membesarkn hari 1kali dlm sminggu.
Apakah islam teradopsi Caro kristen jo yahudi,nan mmbesarkn 1hari dlm saminggu,?
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:22

Hendra Rajoangek
Acara 1hari kematian umat islam dimandikan dikafani dishalatkn dikuburkn. Acara 1hr kematian hindu jg bhuda dikramasi dibakar smpai jadi abu lalu abunyo disimpan dlm guci,
acara 1hari sajo lah jauah beda baitu pulo acara hr ka3 dn sterusny..
Acara kematian umat kristen didandani diawetkn dimasukkn peti lalu dikubur,apo mugkin islam teradopsi caro urg kristen nan dikubur,?
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:29

Hendra Rajoangek
Sgt bnyak kemiripan caro dlm islam dgn caro agama lain jiko kito megkaji lbh dalam,,nah apakah kemiripan itu berarti islam ta adopsi agamo lain,?
Suka · 1 · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:33

Sultan Maesa
Urang chino di dandan di awetkan trus dimasuakn dalam kubua..
Apo mungkin tu ngku urang chino atau kristen saliang maniru.. ??
Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 23:35

Hendra Rajoangek
Jiko kito hanyo maliek nan tampak sajo tanpa megkajinyo lbh dalam,mako akal kito akn disasekkn oleh iblis mangiro2 dn megkait2kn hal nan mirip2,
Suka · 1 · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:39

Sultan Maesa
Awak pakai gamis kini koaa..
Apo samo wak jo urang arab ngku ?
Suka · 1 · Balas · Hapus · Laporkan · Rabu pukul 23:43

Hendra Rajoangek
Iyo mugkin samo tu mah jo Abu jahal Abu lahab dkk pakai gamis lo,
Suka · 1 · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:47

Sultan Maesa
Baa kok basamoan rasul jo sahabat jo abu jahal nan mamakai gamis nan samo ahhahaha
Suka · Balas · Hapus · Laporkan · Kemarin pukul 0:00

Hendra Rajoangek
Kito kmbali ka topic,,untuak mgkaji suatu masalah jgn hanyo maliek rupo nan tampak mirip tapi galilah dasarnyo..
Dasar penetapan hari dalam acara kemtian 1,3,7,2x7,40,100 diranah minang berdasarkn kesepakatan pemagku adat (niniak mamak) dan syara' (alim 'ulama) stelah sumpah sati bukik marapalam diitsbatkn.Bukan brdasarkn agamo hindu.
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:52

Hendra Rajoangek
Sblm itu blm ado acara mode tu lai,nan ado acara berbalas pantun antaro pihak pangka dgn pihak mandeh pado hr prtama.
Stelah pengukuhan sumpah sati bukik marapalam acara berbalas pantun dn meratapi mayat itu dihapuskn dn dituka jo acara sacaro islam do'a dn zikir,dimano islam dipasatikan dgn adat "adat basandi syara',syara' basandi kitabullah".
Suka · Balas · Sunting · Rabu pukul 23:59

Hendra Rajoangek
islam megajarkn akhlaqul karimah dgn sesama,menjalin hub ukhuwah islamiyah,tibo sanag jalang-manjalang,jiko sakik silau-manyilau,tibo mati janguak-manyaguak, untuak mmpraktekkn hal itu mako Pihak adat menetapkn 2acara alek diranah minang, 
3alek baiak,
1alek buruak,.
Tibo dibaiak baimbauan (undag-maundag),tibo diburuak baambauan (sampai-manyampaikn), mako hal itu disahkn oleh para ulama
Suka · 1 · Balas · Sunting · Kemarin pukul 0:10

Hendra Rajoangek
Pihak Rajo adat yg brwenag dlm adat minang menetapkn 4hal buliah manggadai.ndak kayu jnjang dikapiag,ndak ameh bunka diasah apobilo tatumbuak disuduik nan4. 
1Rumah gadang katirisan. 
2Gadih gadang ndak balaki.
3Adat indak badiri.(3 alek baik)
4Mayat tabujua tangah rumah.(1alek buruk).
apobilo 4macam ko tibo dlm nagari mako bagkitlah sgl isi nagari dikepalai urg 4 jinih..nan cadiak kabapakaro,nan bagak jo karek kayu,nan kayo terjun jo harato,nan 'alim manguekkn suluah.
Suka · 3 · Balas · Sunting · Kemarin pukul 0:22

Hendra Rajoangek
Salah satu dr nan 4itu adlh Mayat tabujua tangah rumah,dsbt alek buruak,dsinan akn tampak kekuatan ikatan ukhuwah islamiah diranah minang.Niniak mamak heboh barundiang,nan kusuik disalasaikn nan karuah dipajaniah,kok tangih kadipujuak,hutag kadibayia,harato kadibagi/diturunkn,.para ulama imam khatib sibuk dgn fardu kifayah do'a nan kadibaco zikir dipabanyak,pidato kadilewakn bnyak saba jo tawakkal atas brpulagnyo almarhum.Pemuda manyenseagan lagan baju nan jauah dijapuik,nan barek kadipikua,nan panjag kadikarek,kuburan kadikali.Kaum ibu sibuk didapua nan matah dimasakn tugku didalam pindah kalua.
Disunting · Suka · 2 · Balas · Sunting · Kemarin pukul 0:40

Del Sultan Chaniago
Puaso di hari asyura 10 muharam itu dulunyo urang yahudi nan mambuek sabalum umat islam..yakni umat nabi musa lah dulu mqngarajokan nyo..namun dek pado hari 10 muharam itu adolah salah satu hari nan dimuliakan disisi Allah..mako Rasulullah ikuik mangarajokan nyo, krn rancak..apakah bisa disebut karajo Rasulullah itu Mengadopsi Kebiasaan yahudi..?indak..bedanyo jo kito..nyo puaso untuak nabinyo kito puaso untuak Allah Tuhan kito Nan memuliakan dan memberkahi hari tersebut..jadi Kelakuan nan dituduhkan ma adopsi tu lah semenjak Rasulullah lai..
tapi lantran awak nan tak paham dicaplah urang mangikuti budaya Urang hindu..

Dima latak mengikutinyo..?
Suka · 2 · Balas · Hapus · Laporkan · Kemarin pukul 16:37

Tuanku Mudo
Ado duo yg mesti kito pahami, partamo tradisi,yg kaduo ajaran agamo.yg manjadi buah tanyo, ma 3 sd 100 atau 1000 hari. Cubo kito pahami,iko ajaran agamo atau tradisi????kalau dzikir,baco al qur an dan mambaco kulimah laa ilahaillallah/tahlil kecek urang kito,yasin dll. Iko kan alah samo2 paham kito nyeh. Tolong kito bedaan tradisi jo agamo.insya allah akan jumpo ayia yg jaraniah. Dan bagaimano tradisi/budaya ,menurut pandangan islam.sekian je dari al faqir nyeh.lanjut.
Suka · 1 · Balas · Hapus · Laporkan · Kemarin pukul 17:33

Pariuak Pasuak
Qaidah fikih tentang adat 

الاصل في عادتنا الاباحة حتى يجيئ صارف العبادة 

Hukum asal dari adat adolah BULIAH... sampai ado nan mangaliahkan hukum buliah tsb.

Makasuiknyo,,,,sebuah adat katiko ndak basobok ado ketrangan nan tegas dan jaleh dari Kitabullah jo sunnah rasul mako hukumnyo buliah,,,kecuali ado nan mangaliahkanyo dari hukum buliah jadi ndak buliah....
Pawai khatam quran adolah adat,,,penjelasan dari quran dan sunnah ndak ado,,,mako hukum asalnyo buliah.... kalau diniatkan sebagai syukur dan syiar, mako barubah jadi sunnah... katiko pawai tu dananyo diambiak dari pitih zakat, mako manjadi ndak buliah.


Hendra Rajoangek
Ulak nan dari pado itu basiag ateh tumbuah mamandang diateh rupo,hilang adat krn janji,rarak pusako ateh buek,kesepakatan hari nan tlh ditetapkn oleh para niniak mamak dgn alim ulama minang,buliah diganjua suruik bilo lah tibo dinan patuik krn hal iko tdk trmasuk agamo mako tdk ado rujukannyo kpd hukum agamo.tp hukum kesepakat mako mangganjuanyo dgn ksepakatan pulo.
Suka · 1 · Balas · Sunting · 8 September pukul 18:34

Hendra Rajoangek
Mano nan dikatoan tibo dinan patuik,gadang kayu gadang bahan,ketek kayu ketek pl bahan.Jiko nan meniggal adlh anak2 dibawah umur smpai balita nan suci dari doso,mako akn diganjua suruik acara dgn kesepakat,yaitu acara mangaji hanyo smpai 3 sajo,
Atau urgnyo tdk brkeluarga dn tak ado pihak pangka nan mauruih,mako pado hr pemakaman diambiak dgn ksepakatan pulo,yg mgkin hanyo cukup pado 3hari sajo,atau disintak kameh dek slh srg ulama nan dituokn cukup acara mangaji 1hari itu sajo.
Ado pulo nan smpai ma7 sajo,ado lo nan smpai 2x7 sajo,ado nan smpai 40 sajo,

Knp demikian,? krn tdk ado hukumnyo dlm islam harus smpai 100 nek e,atau harus ma40 nek e.. itu hnyo trgntuag keputusan ksepakatan sajo.


Baitu pulo ketapan hari tdk ado itsbat harus tapek 3hari dn harus tapek 7hari,bilo tatumbuak acara dgn acara lain mako harinyo diganjua suruik atau dimajukn bberapa lagkah.Sperti hari ka3 dibuek pd hr ka4 atau hr ka2,,dn hari7 dibuek pd hari ka6 atau ka8.trgantuag kesepakatan pulo liak.
Atau blh dijamak taqdim atau ta'kir.hr 3 dn 7 diciekkn pd hari3 jd saat ma3 lah ma7disinan skali.
Suka · Balas · Sunting · 8 September pukul 18:58

Pariuak Pasuak
Etongan hari tiok daerah dan kaifiatnyo bisa jadi ndak samo....

Ado nan baturuik turuik 7 hari
Ado nan pakai hari ka 14 ado pulo nan ndak.....

Ditampek ambo nan ba amalan sholawat dalailul khoirot....
Ditampek lain ado nan pakai ratib tahlilan nan lah umum di susun....
Ado nan mangumpuakan jama'ah 40 urang supayo bisa khatam yasin 40 kali, dengan aturan tiok urang mambaco yasin sakali dengan caro sarentak...


Tuanku Mudo
Jadi kesimpulannyo, mengenai jumlah bilangan harinyo adolah tradisi yg di sepakati oleh urang tuo2 kito/alim ulama/guru2 pado suatu tampek/dak erah. Dan mengenai bacaan2 yg di baco/di hadiahkan, iko tasuruah dalam agamo/badasar sarato balandasan.walaupun yg di baco ado babeda antar dak erah.namun tujuan samo.sabana nyo dulu yg jadi perdebatan oleh guru2 kito adolah mengenai sampai pahalonyo atau indak sampai.bukan buliah atau indak buliah nyo doh.tapi kini lah banyak bermuculan.yg membid'ahkan urang yg mentahlilkan,mendo,akan, dzikir dll untuak si mayik.katam aluih lah nku.
Suka · 2 · Balas · Hapus · Laporkan · 8 September pukul 19:37

Pariuak Pasuak
Nan jaleh dasarnyo ado yaitu tentang ruh mukmin mengalami fitnah kubua salamo 7 hari,,,,urang munafiq mengalami salamo 40 hari....

Dalam riwayat lain dikatokan mayik ibarat urang nan sadang tacaguik dek tabanam,,,katiko tu nyo butuh pertolongan...

Nan namonyo fitnah kubua akan manimpa satiok mayik,,,baiak mayik tu urang elok maupun urang jahek....
Salah satu fitnah kubua tu adolah manyampiknyo dindiang kubua mangapik mayik,,, bedanyo adolah kalau mayik mukmin sholeh, mangapiknyo dindiang kubua ibarat amak nan mamaluak anaknyo,,,,samantaro nan pandoso gambaran untuak pendekatanyo di kapik mode urang nan bagulat,,,kapik dengan "emosi "....

Katam aluih...katam aluih...katam aluih
Suka · 3 · Balas · Hapus · Laporkan · 8 September pukul 19:51




Hendra Rajoangek
dikatam aliuh lai ko...adapun ksepakatn ktetapan hari itu disetujui para ulama minang yg bukannyo tdk berdasar..
iko dasarnyo Dalam kitab Nihayah al-Zain, Juz I, halaman 281 juga disebutkan: وَالتَّصَدُّقُ عَنِ اْلمَيِّتِ بِوَجْهٍ شَرْعِيٍّ مَطْلُوْبٌ وَلَا يُتَقَيَّدُ بِكَوْنِهِ فِيْ سَبْعَةِ اَيَّامٍ اَوْ اَكْثَرَ اَوْ اَقَلَّ وَتَقْيِيْدُهُ بِبَعْضِ اْلاَيَّامِ مِنَ اْلعَوَائِدِ فَقَطْ كَمَا اَفْتَى بِذَلِكَ السَّيِّدِ اَحْمَدء دَحْلَانِ وَقَدْ جَرَتْ عَادَةُ النَّاسِ بِالتَّصَدُّقِ عَنِ اْلمَيِّتِ فِي ثَالِثٍ مِنْ مَوْتِهِ وَفِي سَابِعٍ وَفِيْ تَمَامِ اْلعِشْرِيْنَ وَفِي اْلاَرْبَعِيْنَ وَفِي الِمأَةِ وَبِذَلِكَ يُفْعَلُ كُلَّ سَنَةٍ حَوْلًا فِي اْلمَوْتِ كَمَا اَفَادَهُ شَيْخَنَا يُوْسُفُ السُنْبُلَاوِيْنِيْ. Di anjurkan oleh syara’ shodaqoh bagi mayit,dan shodaqoh itu tidak di tentukan pada hari ke tujuh sebelumnya maupun sesudahnya.sesungguhnya pelaksanaan shodaqoh pada hari-hari tertentu itu cuma sebagai kebiasaan (adat) saja,sebagaimana fatwa Sayid Akhmad Dahlan yang mengatakan ”Sungguh telah berlaku dimasyarakat adanya kebiasaan bersedekah untuk mayit pada hari ketiga dari kematian, hari ketujuh, dua puluh, dan ketika genap empat puluh hari serta seratus hari. Setelah itu dilakukan setiap tahun pada hari kematiannya. Sebagaimana disampaikan oleh Syaikh Yusuf Al-Sumbulawini.
Disunting · Suka · 2 · Balas · Sunting · 9 September pukul 14:50

Hendra Rajoangek
perlu ditekankn disiko bhwa kitab Nihayh Al zain BUKAN KITAB URANG HINDU..Kitab Nihayah al-Zain fi Irsyad al-Mubtadi-in (نهاية الزين في إرشاد المبتدئين) merupakan sebuah kitab fiqh dalam mazhab al-Syafi’i yang menjadi rujukan para ulama. Kitab ko adolah antaro karya bermutu yang disusun dek al-‘Allamah Imam Muhammad Nawawi bin Umar al-Jawi al-Tanari al-Bantani (1314H). Kitab ko disusun bagi menguraikan kandungan kitab Qurrah al-‘Ain bi Muhimmat al-Din (قرة العين بمهمات الدين), iaitu sebuah matan fiqh yang ringkas karya al-‘Allamah Zaynuddin bin Abdul ‘Aziz bin Ali al-Malibari al-Fanani (987H)..
Suka · 2 · Balas · Sunting · 9 September pukul 15:13

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pembaca terbaik meninggalkan secuil komentar ilmiah,.,.,.silahkan